Fy fan vilket väder

Det blåser och är grått och trist och kallt. Jag vill inte gå ut idag. Kanske behöver jag inte det heller. Eller jo sonen lär ju vilja ha lördagsgodis ikväll. Är så sjukt trött idag också. Vaknade vid sex och hade svårt att somna om, men gjorde det till sist. Sedan väckte sonen mig vid tjugo i åtta och jag kände bara att jag inte orkade gå upp. Men vilket val har man? Det är tur att jag har sonen annars hade jag väl bara legat i sängen hela dagarna.

Nästa vecka väntar jag två viktiga brev. Ett med nya adhd skattningsskalor så jag kan få till en adhd utredning, och sedan beslutet från försäkringskassan huruvida de berättigat mig aktivitetsersättning eller inte. Så på sätt och vis önskar jag att helgen ska gå fort. Måste även få tummarna loss och antingen ringa Skatteverket eller gå dit så jag kan få vissa papper av dem så att jag kan söka några fonder. Jag har ju sökt en fond och när jag skrev och frågade hur lång tid det tar för dem att handlägga så skrev de att deras ambition var att ha gått igenom alla ansökningar innan den 15 juni. Det är inte så långt dit och jag hoppas verkligen att jag kan få pengar därifrån. Min ekonomi suger verkligen just nu. Har typ 400 kronor kvar denna månaden men som tur är får man barnbidrag på fredag. Så jag klarar mig förhoppningsvis. Ska få 200 av sonens pappa på tisdag också för sonens klippning som han ska hjälpa till att betala. Jag lade ut pengarna så länge bara.

Nu ska jag gå in och bygga lego med min underbara pojke.

~ av Borderlinemum på maj 12, 2012.

Kommentera

 
