Konstigt

Inatt drömde jag om M. Vet inte om ni kommer ihåg honom. Killen som är sambo som jag alltid pratade med innan. Som jag var så kär i, men som sedan gick över ganska snabbt. Jag drömde en jättemysig dröm om honom inatt i alla fall. Sedan har känslan suttit i hela dagen. Den där kärlekskänslan. Som jag trodde försvunnit.

Jag och M har mailat en del den senaste tiden. Om vardagarna när han varit på jobbet. Men bara om vardagliga saker inget om känslor och sånt. Så idag, just när jag hade drömt om honom, så ringer han!!! Fy vad det kändes bra. Har ett sånt pirr i hela kroppen nu. Saknar våra samtal och alla fina ord han sade till mig. Men jag vet att det inte finns något sånt mellan oss längre och jag får acceptera det. När vi skulle säga hejdå var jag jättenära att säga ”jag älskar dig” som om det var helt naturligt, men jag sade det inte förstås. Det hade inte varit lönt. Även om det känns så. Han var speciell för mig på många sätt och vis. Han hade så mycket av det jag ville ha i en man. Han var som gjord för mig. Men man kan inte alltid få vad man behöver.

Är irriterad och orolig över detta med CSN nu också. Det hade skickat ett mail till mig om att de blivit informerade att jag fått aktivitetsersättning och undrade om jag skulle utnyttja den. Så jag skrev till dem att ja det tänker jag. Men så kom jag på att aktivitetsersättningen är beviljad från februari och jag har haft studiemedel fram till nu. Kommer de kräva tillbaka de pengarna från mig då? Ja det kommer de väl antagligen göra. Skulle vara konstigt annars. Så jag kan ju glömma att jag kan använda de pengarna försäkringskassan ska ge mig på onsdag. Visst rätt ska vara rätt men ibland blir detta kontrollsamhället för mycket.

~ av Borderlinemum på maj 12, 2012.

Kommentera

 
