Trötthet

Igår somnade jag ifrån allt vid halv elva tiden. Vaknade vid halv fem och gick upp och släckte överallt och sen väckte barnen mig vid tjugo i åtta. Dagen är okej än så länge fast jag oroar mig förstås för vad CSN ska säga imorgon. För även om jag förstår att de kommer kräva mig på pengar tillbaka så är ju inte aktivitetsersättningen i närheten av lika mycket som studiemedlet. Kanske kan man betala av. Jag har ju inte lurat dem medvetet då jag inte visste om jag skulle få aktivitetsersättning eller inte. Sedan visste jag ju inte riktigt vilken månad jag skulle skriva i ansökan. Förhoppningsvis löser sig allt till det bättre i alla fall. Tjänar inget till att oroa sig för det förrän jag pratat med dem. Vinner ingenting på att slösa energi på det nu ändå.

Snart ska jag gå ut med barnen. Lägenheten är för liten för tre barn känner jag.

~ av Borderlinemum på maj 13, 2012.

Kommentera

 
