Kanske inte bästa iden

Nej det är nog inte så smart att dricka kaffe nu, 19,21. Inte om jag vill sova gott inatt i alla fall. Ibland påverkar det sömnen negativt och ibland inte så jag hoppas på inte idag. Var så sugen på kaffe och så in i bombens trött så jag tar chansen.

Ännu har jag inte hört nåt från CSN och jag hoppas ännu att jag inte ska höra något heller. Det hade varit ett problem ur världen liksom. Jag och sonen har bråkat ikväll också. Eller ja bråkat och bråkat. Han har inte lyssnat på tillsägelser utan bara skrattat och jag sade att konsekvensen blir att han får lägga sig. Jag var stenhård med det. Sedan kom han till mig och bad om ursäkt och ja sade att okej, idag får han se på teve (hans favoritprogram går idag) men blir det likadant fler gånger så blir det sängen direkt, oavsett om det är vardag eller helg och oberoende av vad klockan är. Oftast börjar han ju inte jävlas förrän efter maten. Det är på tiden att han får se konsekvenser till följd på dåligt beteende. Jag har varit slapp med uppfostran och det vet jag men nu får jag ångra det. Kombinationen adhd och brist på uppfostran är inte så rolig att ha att göra med emellanåt. Missförstå mig inte, min son är världens underbaraste pojke, det är bara att de gångerna han verkligen sätter igång med bråk så blir jag så trött. Idag var jag till på köpet trött sedan innan, och nedstämd och ångestfylld. Så det var påfrestande. Hade behövt lägga mig och sova nu så mycket kraft tog det från mig. Men förhoppningsvis kan jag hålla tröttheten undan en stund med hjälp av några koppar kaffe.

~ av Borderlinemum på maj 14, 2012.

Kommentera

 
