Tvång

Kom några minuter sent till terapin. Mina tvång har blivit lite värre. Alltså sånt som att kolla dörrar, sladdar, kaffekokare och liknande. Kan gå upp flera gånger på kvällen och kolla. Så idag när jag kommit ner till busshållsplatsen börjar jag hispa om kaffeautomaten. Om den är avstängd. Den hade redan varit på några timmar och jag skulle vara borta ett antal timmar. Så jag traskade upp igen och kollade. Avstängd var den förstås. Så därav kom jag för sent. Terapin gick bra idag. Sen efter den fick jag göra en utvärdering. Det var en tant som ställde frågor till mig ur ett formulär som hon fyllde i. Fan vad jag är missnöjd med mycket.

Måste till stan imorgon och lämna hyrfilmerna. Kanske låna någon ny bok. Har två hemma som jag inte läst än och en som jag nog läser ut idag. Den gamle och havet av Ernest Hemingway. Den är ganska kort så den lär jag läsa ut fort. Sen på torsdag ska jag träffa E. Tänkte fråga om hon kan köra mig till återvinningen. Har en massa skräp att kasta. Har fått getingar på balkongen igen och måste ringa anticimex så de kan fixa det. Men då måste jag få undan alla kartonger och sånt först. Behöver ju inte se förjävligt ut när de kommer.

Sonen ville se Pettson och Findus en gång till innan jag ska lämna tillbaka den så det gör vi nu. Har varit ute två timmar efter skolan med en pojke från sonens klass och hans föräldrar. Det var trevligt må jag säga. Nu ska jag vila medan sonen tittar på film.

~ av Borderlinemum på maj 22, 2012.

Kommentera

 
