När uppåt byts mot nedåt

Jag har varit ganska uppåt fredag och lördag. Mått bra. Känt mig glad. Haft mindre ångest. Men idag mår jag riktigt skitdåligt. Min systers två äldsta barn kom tills oss imorse så sonen har någon att leka med i alla fall. Jag gick med dem till ett kafé men det är ju pingst så de hade stängt. Så vi fick gå till Preem och köpa varsin kaka istället. Nu är vi ute på en lekplats och njuter av värmen.

Drömmen om sonens pappa sitter fortfarande i. Känslorna jag kände i drömmen. Sorg, besvikelse, ångest, panik och ilska bland annat. I början av drömmen ville han ha mig tillbaka. Så skulle jag bara gå inom sjukhuset och där träffade jag min terapeut så det tog lite tid. Sen när jag kom till sonens pappa hade han redan hittat en ny tjej. På en timme. Jag misshandlade henne grovt i drömmen. Knivskar henne och stack henne med nålar. Samtidigt som jag grät och var helt förstörd. Mitt undermedvetna spelar verkligen spratt med mig. Med drömmar och sånt. Det gör mig helt kraftlöst. Jag vet att drömmen bidrar till mitt mående. Jag vill bara ringa honom och be honom komma tillbaka. Jag behöver honom så mycket att det gör mig galen. Jag kommer inte kunna leva livet utan honom. Jag kommer inte överleva livet om jag aldrig får röra honom igen. Om jag aldrig får känna tryggheten i hans armar igen. Bara tanken gör mig galen, illamående och panikslagen. Jag vill inte mer. Vill inte leva mer. Vill bara försvinna och dö. Skära sönder mig själv.

~ av Borderlinemum på maj 27, 2012.

Kommentera

 
