Dag tre av livsleda

Tredje dagen av skitmående. Orkar inte stå emot självskadeimpulserna så länge till. Orkar inte med att varje dag önska att jag vore död. Då kan jag lika bra dö. Igår kväll gick jag förbi en kökskniv som låg på golvet (fråga inte hur den hamnade där). Min känsla att ta upp den där kniven och göra slut på livet var så stark att jag fick gå ut från köket. Vågade inte ta upp kniven från golvet förrän imorse.

Idag har min kompis K varit hos mig från morgonen tills jag hämtade sonen. Vi tog det lugnt. Hon ville åka till stan men jag sade ifrån att jag inte orkar. Hon försökte tjata men jag sa nej. Istället gick vi och köpte pizza och tittade på Harry Potter. Hon ska komma imorgon också. Det är skönt och jobbigt på samma gång att ha folk runtomkring. Men jag anser att det just nu är bra att ha folk nära så jag inte gör något dumt.

Sonen har svårt att somna nu om kvällarna. Det är så ljust ute och han verkar inte trött. Men på morgnarna är han desto tröttare. Kanske behöver han vara i skolan längre om dagarna. Det är jobbigt för mig när han inte somnar får då är jag uppe längre. På lördag ska han kanske sova hos sin pappa för första gången. Jag hoppas för hans skull att det blir av. Själv kommer jag vara orolig och nervös hela tiden. Det är inte att jag inte litar på hans pappa. Jag är bara sån som person, sån som oroar sig en massa. Nu ska jag verkligen försöka få sonen att somna.

~ av Borderlinemum på maj 29, 2012.

Kommentera

 
