Inte på humör

Ikväll är det picknick i sonens skola. Jag ljuger inte när jag säger att jag absolut inte är upplagd för det idag. Det kunde inte varit en värre dag faktiskt. Har självskadat tre gånger på mindre än ett dygn. Det är mycket för att vara jag. Sedan imorgon ska sonen ha en kompis med sig hem efter skolan. Jag har bokat tvättid i källaren och utöver det måste jag dammsuga och plocka ordning för här kan ju se ordentligt ut när sonen ska ha hem någon i alla fall. Jobbigt.

Idag har jag gjort ingenting. Har precis gjort bulgursallad till picknicken i alla fall. Alltid nåt. Disken har åkt in i diskmaskinen också. Ska hitta något att klä på mig. Kan ju se ordentlig ut på skolpicknicken i alla fall. Duscha orkar jag inte. Inte nu.

~ av Borderlinemum på juni 4, 2012.

Kommentera

 
