Tvätt

Får väl sätta igång att sortera det enorma tvättberget som vi samlat på oss. Som ”tur” är så kunde sonens kompis inte följa med hem idag för de hade helt glömt att han skulle på kalas hos sin kusin. Så städningen kan jag ta det lugnt med. Sonens kusin kommer ikväll istället och stannar över till imorgon. Han skulle egentligen komma imorgon men det blir roligare för dem med övernattning. Så får jag lite lugn och ro till att städa imorgon också.

För övrigt mår jag inte så väldans bra. Inte bra alls faktiskt. Men jag förtränger det. Försöker sova bort det. Sovit elva timmar inatt. Försov mig imorse också. Jag förundras över att jag aldrig förr har tänkt på att sova bort smärtan. Kanske för att jag brukar drömma drömmar som smärtar ännu mer. Men inatt fick jag elva timmars drömfri sömn. Så jävla skönt. Idag ska jag sysselsätta mig så jag inte kan tänka och känna för mycket. Jag måste överleva. För sonens skull måste jag överleva. Hur skönt det än skulle vara att bara släppa taget. Bli fri.

~ av Borderlinemum på juni 5, 2012.

Kommentera

 
