Tidsfördriv

Jag tog barnen till ett Lekland. Det är värt 200 spänn att få vila huvudet lite. De kan leka av sig ordentligt och förhoppningsvis ta det lite lugnt när vi kommer hem. Själv sitter jag och läser en bok om adhd. Eller ja snarare en handbok om hur man ska lyfta fram styrkorna hos sitt barn med adhd. Där är övningar och sånt man kan göra för att bland annat stärka självkänslan hos sitt barn och det är precis vad sonen behöver. Stärka självkänslan. Han har nästan lika kass självkänsla som jag. Stackaren. Han är värd så mycket och så duktig och kärleksfull och det är så synd att han inte ser det själv.

Snart har vi varit på leklandet i två timmar och vi får nog strax gå hem. Laga mat eller nåt. De har ätit korv med bröd här, har inte direkt råd med något annat. Men det är värt pengar att se barnen glada tycker jag. Önskar att det kunde göra mig glad bara.

~ av Borderlinemum på juni 6, 2012.

Kommentera

 
