Sådan mamma sådan son

Eller hur säger man? Just när jag doppade huvudet i vasken kom sonen in i badrummet och frågade varför jag gjorde så. Jag sa som det var, när jag inte mår så bra så hjälper det. Jag sa ju givetvis inte att det var för att jag inte ska skada mig själv. Sånt ska mina lille oskyldige pojke inte veta något om. Han råkade se ett av såren på min mage lite hastigt och frågade vad det var och att han ville titta igen. Jag sa att katten rivit mig och att det inte var nåt att se. Hatar att ljuga oavsett vad det handlar om men detta var en lätt lögn att säga. Allt för att han aldrig ska få veta om mitt självskadande. När jag var färdigdoppad ville sonen också prova och det fick han såklart. Det kan ju inte skada. Dessutom är han rädd för att ha huvudet under vattnet och aldrig vågat prova innan men nu klarade han det. Känns nog lite mindre läskigt när det är vasken och inte badkaret.

Nu tittar vi på film. Sen blir det fotboll.

~ av Borderlinemum på juni 10, 2012.

Kommentera

 
