Vad var det jag sa

Syrran var inte alls sur. Hon ringde en stund efter jag försökt ringa henne. Igår hade hon glömt att ringa tillbaka vilket är mänskligt och idag hade hon haft mobilen i bilen. Så oroad i onödan som alltid. Ångesten finns fortfarande med mig. Och jag tror jag börjar få magsår. Har haft magkatarr till och från men de senaste veckorna har sorgen och oron satt sig i magen på mig. Svider som fan. Känns som jag ska kräkas. Inte bättras det på av allt kaffe jag dricker heller.

Nu har jag lovat sonen att vi ska se på fotbollsmatchen innan det blir läggdags för honom. Kan slå vad om att han kommer ha svårt att somna ikväll så länge som han sov imorse. Själv är jag däremot så trött att jag hade kunnat lägga mig och sova nu. Men det fungerar inte att sova bort smärtan. Den finns där fortfarande när jag vaknar.

~ av Borderlinemum på juni 10, 2012.

Kommentera

 
