Skumt

För en gångs skull går tiden riktigt sakta. Denna dagen är sjukt seg. Minst fyra timmar till sonen ska lägga sig. Jag kommer nog lägga mig då också. Min vän K vill träffas imorgon men vet inte om jag orkar. Har inte haft en enda dag för mig själv denna veckan. Kommer inte få någon heller om jag träffar henne imorgon för på fredag har sonen skolavslutning och ska sen hem direkt. Sedan ska han gå nästa vecka på fritids sen får han vara hemma. I fem veckor. Det ska bli en upplevelse. Jag har ju ingen som helst avlastning heller. Eller ja några timmar i veckan eller varannan vecka av hans pappa. Får väl ha hit hans kusiner några dagar för då leker dem och så kopplar jag av. Idag har vi i alla fall varit en kort stund på biblioteket och lånat lite böcker. Lånade två böcker till mig och sonen lånade sex stycken. Så nu har vi lektyr.

~ av Borderlinemum på juni 13, 2012.

Kommentera

 
