Hunnit med en del

Har städat köket och hallen. Bara golvmoppning kvar. Har bakat frukostbullar och lagat middag. Vikt undan tvätten från torkställningen. Får vara nöjd med mig själv för dagen. Orkar inte mer nu. Egentligen orkade jag inte det jag gjort heller men var tvungen. Imorgon får jag försöka ta tag i vardagsrummet, sovrummen och badrummet. Moppa golven också om det hinns med. Sonen är ledig imorgon för fritids är stängt. Sedan går han tisdag till torsdag sen är det sommarlov för honom fram till slutet på juli. Då ska han gå i en och en halv vecka sen vara ledig en vecka innan han börjar ettan. Min store pojke. Han har redan övat i helgen på att ge mig lite tid för mig själv att göra det jag behöver göra. Det känns skönt. Sedan i sommar ska jag börja släppa ut sonen själv korta stunder på gården som jag kan se från balkongen. De har rensat bort en massa buskar och träd där och tagit bort den gamla skruttiga lekplatsen så förhoppningsvis bygger de en ny. Kommer vara jättenervös de första gångerna men jag måste lita på min lille pojke. Nu ska jag mysa med honom framför teven en stund.

~ av Borderlinemum på juni 17, 2012.

Kommentera

 
