Chock och ångest

Ikväll kom chocken och ångesten över mig. Jag såg bilder i huvudet av hur sonen blev påkörd av en bil eller buss när han tidigare sprang över vägen. Jag tackar Gud för att ingen bil eller buss kom. Jag hade aldrig förlåtit mig själv om något hänt honom. Jag hade inte överlevt. Jag vet att det inte tjänar något till att tänka så nu. Ingenting hände. Tack gode Gud för det. Men som vanligt älter jag. Oroar mig. Kanske händer det igen att han springer över gatan, kanske har han inte lika stor tur då. Hemska tankar som förgiftar mig. Han är trygg han är hel och han lever i allra högsta grad. Jag älskar min son mer än jag älskar livet självt. Han är mitt allt. Mitt underbarn. Han har lärt mig så mycket om livet och om kärlek. Älskade pojken.

~ av Borderlinemum på juni 20, 2012.

Kommentera

 
