Sova

Ja visst borde jag sova vid den här tiden. Klockan är halv två och jag har varit trött hela dagen men sömnen vill inte infinna sig… Har precis läst ut en bok. Över 600 sidor på typ en vecka. Jag hatar känslan när en bra bok tar slut. Hur det känns lite sorgligt och tomt. Ja kanske lever jag mig för mycket in i det jag läser. Karaktärerna känns ibland som goda vänner. Sen när boken är slut så försvinner dem. Karaktärerna som jag målar upp i mina tankar så att de nästan känns levande. Men nu ska jag sluta tänka på det och försöka sova istället. Hoppas det går…

~ av Borderlinemum på juni 23, 2012.

Kommentera

 
