Masken på

Imorgon gäller det att sätta på masken. Sonen ska leka med en kompis och jag får umgås med pappan. Trodde det var mamman som skulle vara med men hon jobbade. Pappan är för övrigt riktigt trevlig han också så det är inte därför det är jobbigt. Det är bara jobbigt att sätta på masken så här många dagar i sträck. Så här ser veckan ut:
Torsdag- sonen leka med kompis och jag och pappan ska vara med var det tänkt
Fredag- sonen ska ha hem en kompis vet inte om någon förälder ska vara med.
Lördag – sonen ska leka med ännu en kompis hemma hos honom och jag ska stanna och umgås med mamman som är en väldigt trevlig tjej
Söndag – bio med sonen

Fyra dagar där jag måste ta på masken och leka normala mamman. Mamman utan psykiska bekymmer. Mamman som är glad och skojfrisk. Mamman utan borderline och eventuell adhd. Det kommer ta all min kraft. Jag kommer vara helt slut på söndag. Har varit uppe och städar enda till nu. Måste ju se bra ut när någon ska komma hit. Har storhandlat också så kylen är full. Detta kommer bli en jobbig vecka. Men det viktigaste är att sonen får ett roligt sommarlov. Han kommer först. Jag kan låtsas för hans skull. Det kommer gå bra.

20120628-004043.jpg

~ av Borderlinemum på juni 27, 2012.

Kommentera

 
