Tungt

Det känns tungt just nu. Ångest. Men mest sorg. Ledsamhet. Hopplöshet. Det blir alltid så när dagarna blir för inrutade. När jag tar mig för mer än jag orkar. Allt för sonens skull. Han är värd det. Men samtidigt är det ju inte bra för honom när jag mår dåligt och är trött och smått irriterad hela tiden… Hur man än vrider och vänder sig så har man röven bak som min kära pappa alltid sa.

Imorgon kommer sonens kompis vid elva. Men det blir bara han så det är lugnt. Då får jag lite tid för mig själv när de leker. Även om det var trevligt idag så är det jobbigt för mig att vara närvarande i flera timmars samtal. Oavsett hur intressanta samtalsämnena är så är det svårt att umgås med människor jag inte känner så bra. Som inte vet något om mig och hur jag mår. Jag är ju sjukskriven av en anledning så det är ju inte konstigt att jag inte orkar så mycket.

~ av Borderlinemum på juni 28, 2012.

Kommentera

 
