Jobbigt

Mamman till sonens kompis som ska hit idag undrade om vi ville åka till ett köpcenter med dem. Jag känner henne sen gymnasiet så ingen konstig fråga. Men sonen vill inte och själv känner jag inte heller för det. Men jag hatar att säga nej. Gjorde det ändå och kände en viss kyla från mamman i det senaste messet. Kanske inbillar jag mig. Jag vet inte. Men hon ska lämna pojken här om en stund i alla fall. Så sonen blir glad. Själv ska jag försöka slappna av och förbereda mig för de två följande dagarna som också är uppbokade. Konstigt att jag som är så rastlös samtidigt tycker att det är jobbigt att ha dagarna fyllda med aktiviteter. Men jag är ju lite konstig.

~ av Borderlinemum på juni 29, 2012.

Kommentera

 
