Vill ha

Jag vill verkligen ha en sån där kapselmaskin att göra kaffe med. Men jag har inte råd. Räkningarna ska betalas och sen återstår nog inte så mycket trots att jag fick 12000 retroaktivt av försäkringskassan. Så är det när man får betala mammas skulder också då de står i mitt namn. Jag vill inte hamna hos kronofogden igen. Aldrig mer. Förra gången var det mamma och storebror som ordnade det så. Gömde mina räkningar och vips var jag fast med en betalningsanmärkning. I april hade det äntligen gått tre år sen skulden betaldes och jag vill verkligen inte ha en prick igen. Det hindrar en från så mycket.

Hjärnan är full av negativa tankar och kroppen och själen är full av sorg idag. Ska gå in och hänga tvätten och sen försöka göra något som får mig på andra tankar. Orkar inte må så här. Känns som att jag faller sönder. Men med tanke på att jag har flera veckors uppehåll från terapin nu så måste jag förtränga. För att överleva.

~ av Borderlinemum på juni 29, 2012.

Kommentera

 
