Jag skäms

Syrrans dotter kom hit innan så vi åkte till havet hon och jag och sonen. Det var molnigt och tråkigt men de badade ändå. Jag vågade mig på att ta av mig leggingsen och gå i bara klänning i vattnet. Folk blängde snett på mina ärriga vader. Jag försökte att inte tänka på det. Men jag skäms så mycket. Folk är inte fega med att glo heller… Nu var vi grillat på balkongen och barnen är inne och jag röker. Dagen har varit helt okej. Nu är jag trött men skönt trött. Har promenerat en hel del. Det är så här på somrarna som jag saknar att ha ett körkort. Visst kan man ta sig kollektivt men det är jobbigt och tar längre tid. Kanske ska jag ta körkort på automatväxlad bil. Det lär gå fortare. Jag kan ju inte växla. Allt annat kan jag. Men har väl inte råd att ha bil egentligen ändå.

~ av Borderlinemum på juli 5, 2012.

Kommentera

 
