Ilska

Jag har nära till att bli arg dessa dagarna. Eller ja den senaste veckan. Vet inte om det är PMS. Eller trötthet. Eller något annat. Jag gillar inte att gå runt och vara irriterad på näst intill allt och alla. Att skrika och bli arg vid minsta grej. Sonen märker av att jag är irriterad och uttrycker det och jag gör mitt bästa för att hålla igen irritationen. Hans kusin är hos oss nu och jag har suttit ifred framför datorn i nästan två timmar. Helt underbart. Men sen när jag gick på toa innan vi skulle gå ut så störade sig och bråkade barnen. Jag blev så arg så jag var jättenära att ringa syrran så hon kunde hämta hem honom igen. Men nu har vi pratat och förhoppningsvis håller de sig i skinnet resten av tiden han är här. Jag vet att barn inte alltid lyssnar, men de här två är helt omöjliga ibland när de är tillsammans. Nu är vi i alla fall ute och de leker bra tillsammans. Sen ska vi gå ner till Ica och handla saker till tacos. Får ha lite mysmiddag när man har gäster. Jag hoppas mitt dåliga humör försvinner snart för jag blir så arg på mig själv. Idag är ingen bra dag…

~ av Borderlinemum på juli 11, 2012.

Kommentera

 
