Jag vill skära bort min otillräcklighet

Ja jag citerar Kent. Jag vill verkligen kunna skära bort min otillräcklighet. Min fulhet. Min dumhet. Skära bort mitt hjärta, mina känslor och mina tankar. Eller helt enkelt bara dö. Jag vet att det är den enda lösningen på mina problem. Sonens pappa kommer aldrig vilja ha mig. Jag kommer aldrig vilja ha någon annan. Jag kommer alltid känna mig tom och ensam. Jag kommer alltid känna mig otillräcklig. Jag kommer alltid känna mig tjock och ful. Jag kommer aldrig kunna ha ett jobb. Jag kommer aldrig kunna få bra ekonomi. Jag kommer aldrig kunna ge min son den uppväxt han förtjänar. Hela mitt liv är dömt att misslyckas. Så mycket måste förändras för att jag ska känna någon mening med livet.

~ av Borderlinemum på juli 16, 2012.

Kommentera

 
