Hur gör man?

Har ju kontakt med mamma igen. Vet inte riktigt hur det känns. Känns som att det blir för mycket. Hon har ringt varje dag sedan dess. Jag får ont i magen av det. Vill inte falla tillbaka i samma mönster som förr. Beroendeförhållande. Jag klarar mig utan henne det har jag bevisat för mig själv. Samtidigt är hon min mamma och jag borde behöva henne eller åtminstone tycka om henne på något sett. Men bitterheten mot henne sitter fortfarande i. Den kan inte bara försvinna. Just nu vet jag inte ens om jag tycker om henne alls. Vet bara att jag tycker synd om henne. För att hon är som hon är. För hur hennes liv blivit. Men hon ska inte få dra ner mig. Jag ska hålla mig starkare än så.

~ av Borderlinemum på juli 19, 2012.

Kommentera

 
