Fy fan

Syrran skickade sms innan idag och sade att jag och sonen borde kolla vårt hår för de hade fått löss. Kollade sonen och såg direkt en massa små kryp. Fy fan säger jag. Höll på att spy. Det är andra gången i mitt liv jag har det. Det är sonens första gång. Känner mig så äcklig och smutsig även om jag vet att det inte har med det att göra. Löss trivs bättre i rent hår har jag till och med hört. Så vi fick ta oss till Apoteket och köpa lusmedel och jag fick ringa runt och varna de jag vi sonen träffat på sistone. Sådär lagom pinsamt ju. Själv var jag också full av löss. Det är ju inte världens lättaste grej att luskamma sig själv.

En positiv sak av det hela är att jag och sonen promenerade både till och från stan. Det är fyrtiofem minuters promenad enkel resa. Så motion har jag fått i alla fall. Vi gick ju hem från stan igår också så jag ligger på plus på det här med att röra mig om jag jämför med vanligheterna. Jag älskar att gå. Det är något jag kan göra hur mycket som helst. Visst har jag lite ont i kroppen nu men det är värt det. Mår mycket bättre när jag rör på mig.

~ av Borderlinemum på juli 21, 2012.

Kommentera

 
