Jag tappar greppet

Jag mår inte alls bra. Känns som att jag kommer förlora mig själv snart. Kanske få en psykos eller något. Men jag måste måste måste kämpa emot. Är ju ensam med sonen så vad skulle hända honom om något hände mig? Det är jobbigt nog att må så dåligt utan att jag ska behöva oroa mig för min lille pojke. Tänk så tappar jag greppet helt. Tappar mig själv. Blir omedveten om vad jag gör. Jag är så rädd att det ska hända och samtidigt har jag ingen att ty mig till. Ingen att luta mig på. Ingen som kan ta mig tillbaka. Varje dag faller jag djupare och djupare och varje dag blir jag sämre och sämre. Vad ska det egentligen bli av mig? Jag har tappat hoppet om att bli bättre. Det kommer aldrig bli något av mig. Det kommer bli värre och värre och en dag kommer jag göra slut på det. Det är jag säker på. Jag kommer inte bli gammal och grå. Jag kommer aldrig ha det som alla andra. Jag kommer alltid vara fast i denna rundgång, denna vattentrampning, denna eviga tomheten. Det finns inget jag kan göra. Den enda som kan göra något är jag, men när jag inte kan göra något vad finns det för mening då? Hur kan jag vara så rädd för att dö när döden samtidigt känns som det enda sättet för mig att komma hem.

Att vara snart 26 år, otrygg som fan och ensam är inte hur det borde vara. Och allt är mitt eget fel. Hur ska jag kunna leva med det??? Hur ska jag kunna leva i kanske femtio år till med detta skitlivet??? Såna här självmordstankar som jag har nu tror jag aldrig jag haft. Det finns inget kvar för mig här i livet. Det har nog aldrig funnits nåt här för mig…

~ av Borderlinemum på juli 22, 2012.

Kommentera

 
