Jobbig dag

Dagen känns jobbig utan någon speciell anledning. Har inte gjort något vettigt idag. Behöver inte göra något heller. Ändå känner jag mig så tung och ångestfylld. Borde räkna vad jag har för pengar och räkningar denna månaden men drar mig för det också. Orkar inte ta tag i det just nu.

Sen är det det här med mamma också. Känslan att jag måste ringa henne varje dag. Annars kanske hon blir sur. Men jag tänker bryta det. Det är inte ett måste att pratas vid varje dag.

Helst av allt vill jag bara gå och lägga mig. Få tyngden inom mig att försvinna. Konstigt att det kan kännas så tungt inombords samtidigt som det känns så tomt. Det märks att jag inte varit i terapi på fyra veckor. Jag behöver verkligen terapin. På onsdag ska jag dit igen och det känns skönt. Men samtidigt känns det jobbigt att behöva ha tider att passa och rutiner igen.

Imorgon ska sonen träffa sin pappa sen kommer syrrans barn hit och sover över. Sonen ville egentligen sova där men Syrran verkar inte vara så pigg på det. Nu ska jag fortsätta kämpa emot gråten och det jobbiga. Är helt slutkörd fastän jag inget gör.

~ av Borderlinemum på juli 22, 2012.

Kommentera

 
