Kommer jag förlora?

Frågan är snarare; kommer jag förlora mig själv? Var och fikade i stan med sonen sen hämtade hans pappa upp honom där. Tog en promenad hem. Borde tycka jag är duktig som promenerar mycket nu för tiden men nä. På vägen hem går man på en bro som går över motorvägen. För några sekunder när jag gick över där fick jag ett infall att hoppa. Jag hann tänka på sannolikheten att jag skulle dö vilken är stor. För även om jag inte hade dött av fallet hade jag sannerligen dött av att bli påkörd av en bil som kör i 110 km/h. Men jag hoppade inte. För i sista stund kom förnuftet ikapp och jag tänkte på min underbare son. Så jag slöt ögonen och gick snabbt som attan över bron. Nu i efterhand tänker jag på vad som kunnat hända om inte förnuftet gjort sig tillkänna. Känner mig värdelös som ens tänker på att dö.

~ av Borderlinemum på juli 23, 2012.

Kommentera

 
