Än en gång är jag trött

Ja och inte bara fysiskt trött utan mentalt trött. Trött på sorgen. Trött på livet. Trött på allt man kan vara trött på. Varje kväll är en fight för att kunna få sonen i sömn. Sen när han somnat kommer tomheten och tankarna och känslorna till ytan. Försöker döva det med att se på serier eller spela tv-spel. Drar mig för att gå och lägga mig för då får jag ligga där med alla tankar snurrande. Det enda jag vill är att livet ska gå tillbaka till det rutinmässiga med sonen i skolan och en massa ensamtid. Samtidigt är det jätteskönt att slippa gå upp tidigt och slippa vara själv med ledsamheten hela tiden.

Jag vill så gärna ha ett liv. Mina mål just nu är att göra magsäcksoperationen, fortsätta med dbt och hoppas att det hjälper, och att ta körkort. Jag har bestämt mig för att ta körkort till automatväxlad bil både för att spara tid och pengar men också för att jag hellre känner mig säker med ett sånt körkort än osäker med ett vanligt. Fast pengar till körkort och bil finns inte just nu. Men man kan väl få lov att drömma?

~ av Borderlinemum på juli 28, 2012.

Kommentera

 
