Borde sova

Jag borde sova. Verkligen. Men imorgon tänker jag bara vara hemma. Orkar inte annat. Nästa vecka tänker jag sluta röka och börja på pulver. Vill verkligen verkligen verkligen opereras snart. Det kommer hjälpa mitt psykiska mående, speciellt i samband med dbt och även adhd utredning. Ska ju utredas i slutet av september. Har fått kallelse till möte med min läkare och en psykolog. Jag känner att livet måste rätta till sig snart annars kommer det gå riktigt åt pipsvängen för mig. Jag kan inte fortsätta ha det så här. Jag måste lära mig leva med faktumet att sonens pappa och jag inte är tillsammans och med största sannolikhet aldrig kommer bli det igen. Det är den hårda sanningen. Sanningen som gör ondare än något annat. Den värsta sanningen. Jag vet att man inte kan tvinga sig på någon. Att man inte kan hota och böna och be. Om någon vill vara en del av ens liv så kommer de få det att hända. Men samtidigt är det så svårt för mig att förstå att han så lätt kan gå vidare utan att titta tillbaka. Utan att sakna. Utan att känna sorg. Jag vill vara arg på honom för att han får det att verka så lätt. Men jag förstår varför han lämnade mig. Jag står ju för fan inte ens ut med mig själv!

~ av Borderlinemum på juli 28, 2012.

Kommentera

 
