Godnatt eller god morgon

4,53 är klockan. Jag har sovit sen lite innan tolv, vaknat och fått gå upp och släcka i lägenheten, röka min sista cigg på kanske hela livet, dricka och nu ska jag försöka somna om. Men det är ljust, jag har vaknat till och jag har för mycket tankar som svärmar. Om sonens pappa och hans resa. Men jag ska inte ge det plats i mina tankar. Vill inte låta det göra ont. Han får göra vad han vill med vem han vill. Och jag vet ju ändå ingenting om det. Så varför må dåligt över något som jag inte vet hur det ligger till… Men är man gift så reser man väl i regel med sin fru. Jag hatar ångesten och jag hatar smärtan och mest av allt hatar jag att det är mannen jag älskar mest som orsakar det. Varför låter jag honom göra det? Varför kan jag inte glömma honom? Vad finns det för bra saker med honom egentligen? Han har gett mig världens underbaraste son men det är väl inte så mycket mer än så. Varför ska jag ens bry mig om han åker på semester med någon? Det har han ju trots allt gjort innan. Med en flickvän han hade när vi separerat första gången. Denna gången väcker de känslorna igen. Skit.

~ av Borderlinemum på augusti 4, 2012.

Kommentera

 
