Trött

Mamma har varit hos mig ikväll och ska åka hem nu. Sonen har inte velat somna. Han har legat i sängen i över två timmar och ändå inte somnat. Men vad ska man göra? Kan ju inte tvinga honom att somna. Jag behöver lite tid för mig själv. Att spela lite Sims eller något.

Det ska bli skönt på torsdag när skolan börjar för sonen för jag är i stort behov av rutinerna och egentiden. Så klart kommer jag sakna sonen också men det har blivit för mycket att ha honom hemma i två månader nästan. Har ju inte haft särskilt mycket avlastning heller. Hans pappa har inte träffat honom så mycket. Mamma har ju haft honom några gånger förstås men det har ändå blivit mycket för mig. Och ja jag vet att jag själv satt honom till världen och tro inte att jag klagar. Jag är otroligt glad att jag har sonen. Fast jag skulle ljuga om jag säger att jag trodde det skulle bli så här. Att jag skulle vara ensam med allt ansvar. Att jag skulle vara den enda föräldern. Det var inte så jag föreställde mig att det skulle bli. Jag föreställde mig inte heller att jag skulle vara sjukskriven och diagnosticerad med en personlighetsstörning. Jag visste inte heller då att jag som 25 åring skulle utredas för eventuell adhd. Att jag skulle vara ensam, ledsen och tom. Men livet blir visst aldrig som man tänkt sig.

~ av Borderlinemum på augusti 10, 2012.

Kommentera

 
