Allt förändras

Allt förändras. Alla människor förändras. Ingenting är så som det en gång varit. Vänner kommer och går. Man älskar och älskas, för att sedan en dag inte vara älskad längre. Människor förändras till det sämre. De man trodde aldrig skulle göra en illa blir de som sårar en mest. Livet blir aldrig som man tänkt sig. Jag är vid liv, men jag lever inte. Inte alls. Det svarta hålet inom mig växer sig större och djupare. Fyller mig mer och mer. Samtidigt som jag önskar att varje andetag vore mitt sista så är jag ändå rädd för döden. Tur är kanske det annars hade jag varit död för längesen.

~ av Borderlinemum på augusti 11, 2012.

Kommentera

 
