Familj

Jag och sonen är kvar hos syrran. Blev en övernattning. Gav katterna mat och vatten innan jag åkte så de klarar sig. Ska inte åka hem så sent imorgon ändå. Kan få ångest över att lämna dem en natt men de vet väl inte direkt skillnaden på dag och natt. Det sägs ju att djur inte har någon tidsuppfattning. För mig är det viktigaste att de har mat och vatten och att jag inte är ifrån dem mer än en natt.

Ska försöka sova nu. Det var längesen jag lade mig innan midnatt senast. Men jag har hjälpt syrran rensa ogräs hela dagen så är trött i kroppen. Men knoppen blir aldrig trött. Hjärnan går på högvarv hela tiden. Sonens pappa har fortfarande inte hört av sig angående när han ska träffa sonen nästa gång. Jag orkar inte jaga honom. Jag ska inte behöva det.

~ av Borderlinemum på augusti 13, 2012.

Kommentera

 
