Ett brev

Fick brev av kirurgen idag om operation. Han ville gärna kontakta antingen min terapeut eller min läkare via brev för att efterhöra om min behandlingsplan och stabiliteten i min behandling. Så uttryckte han det. Jag har ju en bra behandlingsplan som sträcker sig över lång tid och med regelbundna träffar och även ett kontrakt som inte ”får” brytas. Ändå känner jag mig nervös över vad de kommer säga. Vet inte om jag ska be honom kontakta min läkare eller min terapeut. Terapeuten känner ju mig bäst och är den som håller i min nuvarande behandling. Men berättar hon om självskadorna så kommer jag inte få någon operation tror jag. Men kirurgen uttryckte det bara som att han vill diskutera behandlingen och inte mig. Tror jag kommer ge honom namnet på min terapeut och sedan diskutera med henne på fredag när vi ska träffas. Hon vet ju hur gärna jag vill opereras och hon har aldrig uttryckt några negativa tankar om det. Snälla ni håll tummarna att jag ska få opereras. Det skulle göra stor skillnad i mitt liv. Särskilt i samband med dbt och även hjälp för adhd om jag nu kommer diagnosticeras med det också. Operation är min enda chans att kunna gå ner och sedan hålla vikten. Så jag håller både tummar och tår och bönar och ber att jag ska få en operation. Det kommer inte stjälpa mig. Det kan jag säga med säkerhet nu när jag haft månader på mig att tänka på det. Dessutom kommer jag ha kontakt med psykiatrin i minst ett år till vilket gör att jag känner mig lugnare. Jag kommer vara nervös över detta tills jag får klart besked om det blir operation eller inte. Så jag säger det igen, håll tummarna för mig kära ni!!!

~ av Borderlinemum på augusti 14, 2012.

Kommentera

 
