Försöker distansera mig

Till sonens pappa. Han skulle kommit tillbaka till Sverige i söndags och det har han kanske gjort, men jag har inte hört ifrån honom. Han vet att det är sonens första skoldag imorgon men han vet inte när och var. Jag tänker inte lägga mig i mer. Jag tänker inte befatta mig med honom. Jag försöker att inte drunkna i känslorna från hans svek, utan att för den sakens skull förtränga. Jag försöker tänka mig att mitt liv är utan honom, för alltid. Han har sårat mig för djupt för att det någon gång ska kunna läka. Egentligen vill jag vara en bitch och byta telefonnummer så han inte kan ringa ens när han vill. Men det är inte bra för sonen. Det är så svårt för det jag behöver är egentligen att inte ha alls med honom att göra. Men det går ju inte eftersom vi har barn ihop. Även om han visserligen inte visar något större intresse för vår son. När allt ordnat upp sig i mitt liv ska jag ta tjuren vid hornen och ansöka om egen vårdnad.

~ av Borderlinemum på augusti 15, 2012.

Kommentera

 
