Förstår inte

Jag förstår mig inte på mig själv. I höstas började jag prata med en kille, M. Vi kom varandra nära och jag kan nog med rätt kalla det kärlek. Någon slags Connection fanns mellan oss och han var på sätt och vis min drömkille. Han hade alla de egenskaper jag önskat i en man. Han förstod mig. Han brydde sig om mig. Men han var ju sambo och jag orkade inte med det. Så på sätt och vis tror jag att jag förträngde känslorna. Försköt dem. Och det var då allt det här med sonens pappa började igen.

Jag och M har pratat av och till sedan dess men som vänner och mest via mail. Sällan via telefon. För några månader sedan så separerade han och hans sambo. De bor fortfarande tillsammans tills hon hittar lägenhet, men de har tagit beslutet att gå skilda vägar. De skulle försöka i sex månader som han sa och precis sex månader efter att han sade det till mig så separerade dem. Jag har försökt att inte tänka på honom på något annat sätt än som en vän, men känslorna har nästlat sig in i mig igen sakta men säkert. Jag var ju ganska elak och hård mot honom ett tag när jag kände mig sårad och jag tror inte han kan tycka om mig på samma sätt igen. Har jag kastat bort något som kanske skulle vara bra för mig? Förstört en chans till en relation med någon som har allt jag behöver. Tålamod, lugn, omtanke. Som
Inte är rädd att visa känslor. Som vet allt om mig och min historia och mina diagnoser och ändå tycker om mig. Just nu är jag inte intresserad av ett förhållande men jag kan inte låta bli att tro på ödet ibland. Att jag inte träffade M av en slump. Jag vet inte. Jag svamlar mest. Borde sova nu ska ju upp tidigt imorgon och gå med sonen till skolan på hans första dag i ettan. Så nu ska jag röka dagens sista cigg och sen blir det sängen. Godnatt!

~ av Borderlinemum på augusti 15, 2012.

Kommentera

 
