Irriterad

Fick sms av sonens pappa i eftermiddags att han är tillbaka nu och så frågade han hur sonen mår. Jag svarade med att sonen är besviken på honom för att han inte hört av sig. Så skrev jag att jag vill att han träffar sonen på fasta tider också. För sonens skull. Han behöver rutiner. Ska bli intressant att se vad han svarar. Ska försöka att fortsätta hålla distansen till honom. För han har gjort mig för illa för att det någonsin skulle funka. Det får vara kärlek på avstånd tills det försvinner. Jag har gjort honom illa också och ja. Det skulle aldrig fungera. Jag ska lämna allt ansvar om hans umgänge med sonen åt honom. Ska inte jaga honom mer. Ska inte bry mig om hans privatliv. Jag får ju ändå inget veta. Han kan skaffa hundra barn till och gifta sig med hur många han vill, bara han inte sårar vår son. Det är det enda kravet jag ställer. Att han ska ställa upp för vårt barn. Jag ska leva mitt liv på mitt håll och försöka att inte förfalla. För när jag är som i ett vakuum så kan det också påverka sonen. Att ha en mamma utan glädje, drömmar och förhoppningar kan inte vara så kul. Även om jag inte berättar för honom så kan han ju läsa hur jag mår. Samtidigt ska det bli ett sant nöje att växa och få ett bra liv och visa sonens pappa att han inte lyckades förstöra mig. Att jag klarar mig och kan må bra på egen hand. En vacker dag ska han få ångra att han gjort som han gjort. Precis som jag nu ångrar de fel jag gjort. Jag ska besegra mitt mående och gå ur detta som en vinnare. För innerst inne vet jag att jag är värd bättre.

~ av Borderlinemum på augusti 20, 2012.

Kommentera

 
