Irritationen stiger

Sonen har stora svårigheter med att somna på kvällarna. Trots skola och fritids mellan 8,20 och 15,20 har han ingen ro att somna. Han snurrar rundor i sängen och babblar och är otroligt rastlös. Jag försöker verkligen att inte bli irriterad och istället ignorera det felande beteendet. Men sonen kan ju inte hjälpa att han inte kommer till ro. Jag vet ju själv hur det är att inte kunna somna. Men när man som jag just nu är trött, förkyld och smått irriterad så är det lätt att bli irriterad och känna att det bara är på ren jävelskap han inte somnar. Men jag försöker bita ihop. Mitt tålamod är ju tusen gånger större nu än förr.

~ av Borderlinemum på augusti 29, 2012.

Kommentera

 
