Äventyr

Ja på lördag blir det äventyr. Sonen ska få åka till ett stort tivoli som han tjatat om så länge. Han ska få åka karuseller med sin kompis och hans föräldrar. Själv ska jag bara mysa och njuta av att sonen har roligt. Tänker inte åka karusell. Är rädd att de ska säga att jag är för tjock. Men efter min operation ska jag minsann åka karuseller så det smäller om det. Då ska jag ta sonen själv till nåt tivoli. Bara han och jag. Så ska vi åka tills vi inte orkar åka mer.

Köpte Åkpass och sånt via nätet idag till oss allihopa. Men min skrivare har lagt av så ska ta mig till bibblan i stan och skriva ut dem. Sen måste jag fixa tågbiljett också för det är en bit att åka. Men oj vad skoj det ska bli. Ser fram emot det samtidigt som jag är nervös. Men det viktigaste för mig är att sonen har kul och det lär han ha. Jag och mina syskon brukade åka till det tivolit med mormor och morfar när vi var små och vi hade alltid skitkul.

Nu ska jag försöka sova så jag orkar med det som ska göras imorgon.

~ av Borderlinemum på augusti 30, 2012.

Kommentera

 
