Som det kan bli

Vet inte om jag nämnt i bloggen att min syster är gravid med sitt fjärde barn. Hennes man ringde mig i eftermiddags och undrade om jag kunde passa ungarna för min syster hade haft en blödning och de ville kolla upp det på kvinnokliniken. Jag sade att jag självklart kunde se efter dem, så de kom hit vid sextiden. Då var sonen med sin pappa, men han kom hem vid sjutiden. Vid halv nio hade syrran ännu inte fått träffa någon läkare, men det är ju så det är när man kommer akut. Man får vänta. Så nu ligger tre barn i min säng och ett barn på madrass på golvet. Alla har somnat utom sonen. Jag kommer inte kunna somna förrän jag vet hur det gått för min syster. Jag håller både tummarna och tårna för att det inte ska vara ett missfall.

~ av Borderlinemum på september 4, 2012.

Kommentera

 
