Nikotin och adhd

Jag har hört mycket om just nikotin och adhd. Att nikotin fungerar lite som medicin mot adhd. Personer i min närhet med adhd har kunnat sluta med sin medicin sedan de börjat röka. Jag har inte rökt på fem dygn nu. Så fort jag slutar röka så blir jag extremt ofokuserad och okoncentrerad och luddig i huvudet. Det är extremt jobbigt för mig att inte kunna koncentrera mig på någonting. Till och med min terapeut märkte det när jag var hos henne i torsdags. Men som hon sa så kan hon ju inte råda mig att börja röka igen. På torsdagen den tjugonde september ska min adhdutredning påbörjas i alla fall så vi får se vad slutsatsen blir. Nu ska jag umgås med min son. Ha en trevlig lördag!

~ av Borderlinemum på september 8, 2012.

Kommentera

 
