Goda grannar

Jag som aldrig vågar fråga och är så rädd för att vara till bekymmer. Jag vågade be om en tjänst ikväll. Jag hade lovat sonen korv till utflyktsmat imorgon men så glömde jag köpa korv. Så jag gjorde något annat istället. Så ikväll typ kvart i nio frågade sonen om matsäcken och när jag sa att jag inte hade någon korv blev han jätteledsen och besviken. Så jag skrev ett sms till föräldrarna till hans klasskompis, grannpojken alltså, och frågade om de möjligtvis hade någon korv att låna ut. Så som räddaren i nöden kom pappan i familjen hit med några korvar. Så sonen somnade sent. Typ kvart i tio. Han är ganska förkyld, ska va på utflykt imorgon hela dagen och sedan på taekwondo träning.

Själv hinner jag knappt med mig själv längre. Har hemsk magkatarr. Tror det kommer från stress. Har kanske blivit för mycket med sonens tre träningar och mina två terapisessioner varje vecka. Försöker ta det lugnt så mycket som möjligt. Var och käkade lunch med min storebror idag. Det var trevligt. Det är väldigt Sällan vi träffas bara han och jag. Sen hade jag ett möte med sonens lärare. Stekt pannkakor har jag oxkså gjort. Sonen har varit med sin pappa i några timmar. Bad honom om hjälp med pengar igår men han svarade inte så jag förväntade mig inget. Men idag fick jag 500 till sonens träning (som var bestämt sen innan) plus 500 till. Så det var snällt av honom. Nu ska jag läsa lite.

~ av Borderlinemum på september 26, 2012.

Kommentera

 
