En vecka

Har klarat en vecka med pulver. Och en dag. Det går bra än så länge. Jag försöker se det i dagar istället för veckor. Har klarat åtta dagar av 35, 27 dagar kvar. Mindre än en månad. Nervositeten är inte att leka med.

För att prata om något annat än magoperationen för en gångs skull så var det riktigt jobbigt att räkna ut vad jag har för pengar denna månaden. Har precis till räkningarna och maten. Jag fick sån ångest och blev så ledsen och ville så gärna skära mig, men jag stod emot. Jag använde mig av färdigheterna jag lärt mig i dbt. Men det var nära att jag skar mig. För första gången på jättemånga veckor. Är glad nu i efterhand att jag inte gjorde det, fast ångesten över ekonomin fortfarande sitter i. Det är samma sak varje månad när pengarna ska räknas ihop och räkningarna dras av och ingenting återstår. Jag är trött på att vara fattig. Men det är bara jag som kan vända på mitt liv. Ingen annan. Så nu ska jag sluta handla i onödan. Punkt slut.

~ av Borderlinemum på oktober 17, 2012.

Kommentera

 
