Fika

Idag var jag i grannstaden och träffade K. Vi har inte träffats på vad som känns som en evighet. Månader sen sist. Men idag tog jag mig dit och vi drack kaffe och shoppade. Sonen är med sin pappa och jag sitter i soffan en stund. Har precis bakat drömmar och diskat. Behöver verkligen städa här hemma innan släkten kommer på söndag. Men jag är så trött efter en vecka med lite lugn och ro. Nästa vecka har sonen lov från skolan. Får se till att hitta på saker med honom så han har roligt.

Känner mig lite ledsen dessa dagarna. Tänker mycket på min pappa. Ska snart gå in i fas 2 i dbt och då jobbar man med sorgebearbetning bland annat. Känns skrämmande men samtidigt behöver jag det. Jag har inte bearbetat sorgen efter pappa. Jag saknar honom så otroligt men jag vågar inte släppa efter för sorgen. Han var världens underbaraste man och det är hemskt att behöva leva utan honom.

~ av Borderlinemum på oktober 26, 2012.

Kommentera

 
