Mindre än tre veckor

Min gastric bypass blev uppskjuten några veckor. Men i slutet av november händer det. Så det blir några veckor till med modifast. Just nu är jag sjukt sugen på en tomat. En tomat alltså? Konstigt. Annars har jag mest varit sugen på pasta dessa veckorna. Är lite småhungrig emellanåt men jag står ut. Det är ju bara några veckor till så det klarar jag väl.

Mår helt okej för tillfället. Har ju varit nere ett bra tag de senaste dagarna/ veckorna men nu börjar det ordna upp sig. Imorgon är det dbt. Ska bli skönt att gå dit men jobbigt samtidigt för jag har inte fyllt i mina veckokort och vet inte om jag orkar göra det innan imorgon bitti. Håller på att måla i mitt kök också så är ganska trött. Men bra att hålla mig sysselsatt så går väl tiden fortare. Nu ska jag umgås med min son och mysa lite. Hoppas ni har det bra!

~ av Borderlinemum på november 7, 2012.

4 svar to “Mindre än tre veckor”

  1. Hej!
    Vart ska du operera dig? Och varför blev det uppskjutet? Var det bara för att du inte hade tappat tillräcklig av viktkravet? Jag har samma problem!

    • Hej! Med tanke på att jag är anonym i min blogg kan jag inte lämna ut var jag ska opereras. Men ja jag klarade inte viktkravet. Fast jag varit stenhård med min pulverdiet. Är rädd att jag inte ska hinna till den uppskjutna tiden heller 😦

  2. Hur mycket skulle du gå ner då? Jag ska gå ner 14kg och har invägning imorgon men har bara gått ner fem och jag gör också allting rätt, tränar minst en timme varje dag och äter enbart modifast. Det händer inget och har stått still mer en 1 vecka. Jag ska opas i Värnamo. Blir så ledsen när det blir så här och as jobbigt när det blir uppskjutet..

    • Jag ska gå ner 16 för jag hade gått upp efter mitt enskilda möte som jag hade redan i våras. Har gått ner 10,5 på fem veckors modifast, så ska kanske inte klaga. Men känns jobbigt om jag inte klarar dessa 5,5 kg på två veckor nu. Jag motionerar knappt så ska börja ta tag i det nu. Men jobbigt när man lever på pulverdiet… Lycka till! Jag vet hur det känns.

Kommentera

 
