Att vilja bli älskad

Jag vill så gärna bli älskad. Av de runt omkring mig. Men mest av den som jag älskar ovillkorligt. Den som har älskat mig förut. Den som inte älskar mig längre. Jag vill inte bara ha någon för att ha någon. Jag vill ha Honom för att han är han. Trots allt vi gått igenom. Trots allt vi gjort mot varandra. Ja trots det så tror jag fortfarande att vi är menade för varandra. Vänner funkar inte. Då får jag bara upp hoppet. Jag vill ha mer. Jag vill ha en omfamning, handhållning och trygghet. Han är den enda som någonsin kunnat ge mig trygghet. Han har också tagit bort den tryggheten. Trots alla år vi delat. Trots att vi har barn ihop. Så är jag fortfarande nykär i honom varje gång. Blyg och osäker. Nervös. Pirrig. Det är underligt. Men kanske är det så riktig kärlek ska vara. Med honom är ingenting tråkigt. Jag vet att jag fortfarande är instabil. Jag vet att jag fortfarande känner mycket. Men jag vet också att jag vuxit som människa och att jag hade kunnat hantera saker mycket bättre nu. Jag är inget barn längre. Jag är en bättre människa nu.

~ av Borderlinemum på januari 1, 2013.

Kommentera

 
