Jag och vinet

Det är jag och vinet ikväll. Får erkänna att jag nog dricker mer vin än jag brukar. Eller ja inte mer men oftare. Kan ju dricka ett halvt glas typ men inte mer. Men blir ju inte full eller så absolut inte. Jag är bara så otroligt ensam. Min kompis kom idag. Det var första gången detta året som jag umgicks med en annan vuxen människa. Första gången sen jag och sonen fikade med hans pappa.

Hans pappa ja. Är helt oroad för vad sonen ska berätta på söndag när han kommer hem. Om kvinna. Eller andra barn. Eller vad som helst. Svartsjuka är en last jag har. Det kan inte hjälpas. Det är den värsta känslan jag vet. Det är den känslan som är svårast att hantera. Känslan som river och värker mest av allt. Det är som en tyngd som lägger sig i hela överkroppen. Men oavsett den så måste jag låta sonen vara hos sin pappa. Oavsett rädslan och oron och smärtan. Jag måste låta min son umgås så mycket han vill med sin pappa. Så enkelt är det.

Ska nog klä på mig och gå ut på balkongen och ta en cigg. Har starka självskadeimpulser idag igen. De har inte varit så här konstanta på länge. Finns där hela tiden mer eller mindre. Men jag kämpar emot så gott det går. Men det är svårt. Jag önskar att mitt liv vore annorlunda. Jag önskar att livet såg ut som jag vill att det ska se ut. Jag vill inte vara fattig och ensam och ful och ledsen och svartsjuk och arg. Jag vill inte vara mig. Det har jag aldrig velat. Jag vill bara leva lyckligt. Prova att leva som de som mår bra, om så bara för en dag. Även om jag vet att det finns många som har det värre än mig så är ju detta min smärta. Mina upplevelser. Min ensamhet. Och den förtär mig. Även om jag möjligtvis förtjänar det så gör det inte mindre ont för det.

~ av Borderlinemum på januari 4, 2013.

Kommentera

 
