Döden

Jag spenderar mycket tid med att tänka på döden. Det känns både som en feg utväg samtidigt som det känns som starkt att ta död på det enda man har. Livet. Det är mörkt nu. Tankarna. Känslorna. Destruktivt. Imorgon är det dbt. Men jag vill inte. Orkar inte känna. Orkar inte bli grillad. Vill bara slänga mig i sängen och dra täcket över huvudet. Jag tänker på droger. Sprit. Självskadande. Jag vill inte mer. Jag är glad att sonen har en kompis här idag. För då slipper han dras med mig. En sur, trist och ledsen mamma som är värdelös. Har hemska skuldkänslor mot honom också då mitt tålamod varit noll senaste dagarna. Är så rädd att mitt mående ska ge honom men för livet. Min älskade sons välmående är det viktigaste för mig. Och kanske mår han bäst om jag försvinner…

~ av Borderlinemum på januari 9, 2013.

Kommentera

 
