Jag är dum i huvudet

Just nu dras jag med mer självhat än tidigare. Känner mig dum, bedragen, utnyttjad och lurad. Och jag har bara mig själv att skylla. Hur kunde jag vara så dum? Jag borde förstått. Men att få höra fina ord efter så lång tids ensamhet. Jag ville så gärna tro på allt han sa. Det vill jag fortfarande. Vet inte varför. Förr kunde jag hata människor så enkelt. Nu går det inte. Inte honom i alla fall. Fast jag inte känner honom. Men han påminde väldigt mycket om en person som redan betyder mycket för mig, min sons pappa. Nog det som gör det svårare. Sen gjorde han glad efter att ha varit ledsen så länge. Han fick mig att känna mig betydelsefull. Jag hatar att tårarna bara börjar rinna okontrollerat. Jag brukar kunna hålla masken. Men denna gången är det svårt. Känner mig mer emotionell än vanligt. Jag vill skära bort all smärta jag bär på. Ännu en sak som läggs på den gamla smärtan och jag är så nära bristningsgränsen nu. Jag försöker så gott jag kan för min sons skull men denna smärtan dödar mig långsamt. Jag har så många obearbetade saker inom mig som kommer tillbaka. Den ena sorgen efter den andra. Därför tycks jag överreagera efter att ha förlorat någon jag knappt kände. Men kanske är det inte honom jag saknar, utan uppmärksamheten, närheten. Skratten. Så mycket som jag skrattade med honom hade jag inte gjort på länge. Och tanken på att hans tjej nu får allt detta. Ja det gör ont. Men jag borde förstått det. Hon är ju gravid. Vad trodde jag egentligen. Blod är tjockare än vatten. Önskar bara han kunde vara ärlig mot mig. Förklara för mig. För hade han verkligen tyckt om mig så hade han gjort det.

~ av Borderlinemum på januari 15, 2013.

Kommentera

 
